reklama

Forum - GTA SAN ANDREAS - SA-MP Mega Poradnik

Poziom: 16
Vinci dodano: 06.11.2006, 20:31 #1
Witam !



Postanowiłem zrobić nowy Poradnik SA-MP, gdyż poradnik CJg padł.Tak więc Zapraszam do czytanie i oceniania :D



1. SA-MP instalacja Klienta by GRAM.INFO



2. Własny serwer by Me



3. Klawiszologia by GRAM.INFO



4. Atrybuty PAWN by Me



5. Komendy by Me



6. Jak pisac w PAWN - by Smugller



7. Instalacja AdminX by Me



8. Crash przy Tuningu by Me







1.SA-MP Instalacja Klienta



Klient to program dzięki któremu możemy połaczyć się do innych serwerów. Ściągnij go, aby zagrać w SA-MP

musimy go zainstalować. Kliknij tutaj, aby pobrać instalator. Po pobraniu uruchamiamy go.

Wskazujemy ścieżkę instalacji (najlepiej wybrać folder z GTA San Andreas) i klikamy Install,

a potem Close. Uruchamiamy SA-MP klikając dwukrotnie na ikonę SA-MP:







Widzimy teraz okno klienta SA-MP:







W pole Name wpisujemy nasz nick.



Powiem teraz jak dodać serwery do listy ulubionych.



Klikamy na menu Servers i wybieramy Add Server. W okienko które się pojawiło wpisujemy 87.105.250.4:7777 i klikamy OK. Od teraz serwer jest widoczny na liście ulubionych (Favourities), aby się z nim połączyć klikamy prawym przyciskiem myszy na ten serwer i wybieramy Connect. Na zakładkach Internet i Official znajdziemy wiele innych serwerów z różnymi trybami gry.



2. Własny serwer



Jeśli chcemy postawić własny serwer musimy posiadać zewnętrzne IP. Sprawdzamy je na tej stronie. Kolejną przeszkodą w stawaniu serwera może być zmienne IP, odrazu odradzam stawianie serwerów na Neostradzie. Musimy obliczyć na ile slotów (graczy) wystarczy nam serwer. Na jednego slota (gracza) potrzeba ok. 50 kb/s transferu przychodzącego jak i ok. 50 kb/s wychodzącego. No więc kliknij tutaj, aby pobrać serwer pod Windows. Rozpakowujemy pliki do dowolnego folderu. Wchodzimy do niego i otwieramy w notatniku plik server.cfg. Ustawimy w nim potrzebne opcje (pogrubioną czcionką pokazane są opcje do zmiany):



lanmode 0 – jeśli chcesz grać tylko przez localhost ustaw to na 1

maxplayers 20 – maksymalna ilość graczy, którzy mogą grać na serwerze.

port 7777 – port którey używa server możemy zmienić na np. 7171

hostname Unnamed server – Tu zmieniamy nazwę swojego serwera.

gamemode0 lvdm 1 – pierwszy tryb gry

gamemode1 rivershell 1 – drugi tryb gry

gamemode2 area51 1 – trzeci tryb gry

gamemode4 sftdm 1 – czwarty tryb gry

weburl www.sa-mp.com - strona internetowa serwera

rcon_password Twoje hasło – hasło administratora servera

password Twoje hasło - hasło do serwera [Jeżeli nie chcemy hasła nie WPISUJEMY!]



Po skonfigurowaniu pliku server.cfg możemy uruchomić serwer. W tym celu uruchamiamy program samp-server.exe. Teraz nasz serwer jest dostępny na zakładce Internet, ale by ułatwić sobie granie na serwerze dodajemy go do ulubionych tak samo jak serwery GTASite.pl. Podajemy tylko inne dane. Wpisujemy IP:PORT. Teraz jeśli wszystko wykonaliśmy dobrze wybieramy nasz serwer. Jeśli ping się zmienia to znaczy, że serwer funkcjonuje. Podczas gry możemy zalogować się jako administrator. W tym celu wchodzimy na sewrer i wpisujemy /rcon login hasło.



Teraz możesz używać komend:



Administracja serwera podczas gry:



/rcon login twoje hasło – hasło administratora, które podaliśmy w pliku server.cfg ( domyślnie changeme ). Teraz możesz adminować server komendami:



/rcon kick id - wyrzuca gracza o podanym id

/rcon ban id - banuje gracza o podanym id

/rcon changemode nazwa gamemod'a - uruchamia nowy gamemod

/rcon say text - pisze jako admin

/rcon reloadbans - przeładowuje bany



3. Klawiszologia w SA-MP



F1 - Pomoc

T - Okno czatu, enter wysyła wiadomośc

Shift - Wybiera skin

F4 - Przy najbliższej śmierci, możesz zmienic skina / postać

F5 - Statystyki waszego łącza

F6 - Alternatyw dla klawisza "T"

F7 - Pokazuje lub Ukrywa okno czatu

F8 -Robi screen

F9 - Ukrywa onko "śmierci"

G - Wsiadasz, jako pasażer do pojazdu

H - SMG (w aucie)

` (key under esc) Pokazuje lub ukrywa twój czat



4. Atrybuty PAWN




Text pisanie:



~n~ - Nowa linia



~r~ - Czerwony



~g~ - Zielony



~b~ - Niebieski



~w~ - Biały



~y~ - Żółty



~p~ - Różowy



Bronie:



0 - Nie uzbrojony

1 - Kastet

2 – Kij Golfowy

3 – Pałka Policyjna

4 - Nóż

5 – Kij Baseballowy

6 - Łopata

7 – Kij Bilardowy

8 - Katana

9 - Piła Łańcuchowa

10 – Różowy Wibrator

11 – Biały Wibrator

12 – Długi Biały Wibrator

13 – Biały Wibrator 2

14 – Kwiaty

15 – Laska

16 - Granaty

17 – Gaz Łzawiący

22 - Pistolet

23 – Pistolet Z Tłumikiem

24 – Pistolet Desert Eagle

25 - Shotgun

26 - Sawn Off Shotgun

27 - Combat Shotgun

28 - Micro Uzi (Mac 10)

29 - MP5

30 - AK47

31 - M4

32 - Tec9

33 - Karabin

34 - Snajperka

35 - RPG

36 – Wyrzutnia Rakiet

37 - Miotacz ognia

38 - Minigun

39 – Ładunki Wybuchowe

40 - Detonator

41 - Spray

42 - Gaśnica

43 – Aparat Fotograficzny

44 - Noktowizor

45 - Termowizor

46 - Spadochron



Pickupy:



370 JetPack

1240 Życie

1241 Pigułka Adrenaliny

1242 Pancerz



Samochody:



400 landstal

401 bravura

402 buffalo

403 linerun

404 peren

405 sentinel

406 dumper

407 firetruk

408 trash

409 stretch

410 manana

411 infernus

412 voodoo

413 pony

414 mule

415 cheetah

416 ambulan

417 leviathn

418 moonbeam

419 esperant

420 taxi

421 washing

422 bobcat

423 mrwhoop

424 bfinject

425 hunter

426 premier

427 enforcer

428 securica

429 banshee

430 predator

431 bus

432 rhino

433 barracks

434 hotknife

435 artict1

436 previon

437 coach

438 cabbie

439 stallion

440 rumpo

441 rcbandit

442 romero

443 packer

444 monster

445 admiral

446 squalo

447 seaspar

448 pizzaboy

449 tram

450 artict2

451 turismo

452 speeder

453 reefer

454 tropic

455 flatbed

456 yankee

457 caddy

458 solair

459 topfun

460 skimmer

461 pcj600

462 faggio

463 freeway

464 rcbaron

465 rcraider

466 glendale

467 oceanic

468 sanchez

469 sparrow

470 patriot

471 quad

472 coastg

473 dinghy

474 hermes

475 sabre

476 rustler

477 zr350

478 walton

479 regina

480 comet

481 bmx

482 burrito

483 camper

484 marquis

485 baggage

486 dozer

487 maverick

488 vcnmav

489 rancher

490 fbiranch

491 virgo

492 greenwoo

493 jetmax

494 hotring

495 sandking

496 blistac

497 polmav

498 boxville

499 benson

500 mesa

501 rcgoblin

502 hotrina

503 hotrinb

504 bloodra

505 rnchlure

506 supergt

507 elegant

508 journey

509 bike

510 mtbike

511 beagle

512 cropdust

513 stunt

514 petro

515 rdtrain

516 nebula

517 majestic

518 buccanee

519 shamal

520 hydra

521 fcr900

522 nrg500

523 copbike

524 cement

525 towtruck

526 fortune

527 cadrona

528 fbitruck

529 willard

530 forklift

531 tractor

532 combine

533 feltzer

534 remingtn

535 slamvan

536 blade

537 freight

538 streak

539 vortex

540 vincent

541 bullet

542 clover

543 sadler

544 firela

545 hustler

546 intruder

547 primo

548 cargobob

549 tampa

550 sunrise

551 merit

552 utility

553 nevada

554 yosemite

555 windsor

556 monstera

557 monsterb

558 uranus

559 jester

560 sultan

561 stratum

562 elegy

563 raindanc

564 rctiger

565 flash

566 tahoma

567 savanna

568 bandito

569 freiflat

570 streakc

571 kart

572 mower

573 duneride

574 sweeper

575 broadway

576 tornado

577 at400

578 dft30

579 huntley

580 stafford

581 bf400

582 newsvan

583 tug

584 petrotr

585 emperor

586 wayfarer

587 euros

588 hotdog

589 club

590 freibox

591 artict3

592 androm

593 dodo

594 rccam

595 launch

596 copcarla

597 copcarsf

598 copcarvg

599 copcarru

600 picador

601 swatvan

602 alpha

603 phoenix

604 glen*****

605 sadl*****

606 bagboxa

607 bagboxb

608 tugstair

609 boxburg

610 farmtr1

611 utiltr1



Muzyka



1002: weak hit

1009: crash

1020: constant machinery noise

1021: machinery

1022: motor, stopping

1027: weaker hit

1035: garage door opening

1039: ?

1052: blip A

1053: blip B

1054: blip A (same as 1052)

1055: blip B (same as 1053)

1056: race: green light sound

1057: race: red light sound (start sound)

1058: selection sound

1062: *background music*

1068: *background music*

1076: *background music*

1083: map: place a marker

1084: map: remove a marker

1085: blip C

1095: loud hit

1097: *background music*

1100: metallic fence rattle A

1101: metallic fence rattle B

1130: punch A

1131: hit wooden object?

1132: camera click

1133: machinery

1134: spray can

1135: hit

1136: punch B

1137: high-pitch blip A

1138: high-pitch blip A

1139: high-pitch blip A

1140: crash A

1141: crash B

1142: stadium background noise

1144: splash

1145: ?

1147: car horn

1148: crash C

1149: blip (same as 1052?)

1150: selection sound

1153: garage door opening (same as 1035)

1159: explosion

1163: two-feet stomp (after jumping)

1165: bigger garage (hangar?) doors

1183: *background music*

1185: *background music*

1187: *background music*

1190: slap



Kolory pojazdów:








5. Komendy



1.Komendy Gracza:




1.a) Komendy ogólne



/help /p – pomoc dotycząca skryptów / servera / gry



/cmd – wyświetla listę komend na serverze.



/gcmd – wyświetla komendy dla gangu



/givecash [id gracza] [kwota] – przekazuje daną ilość pieniądzy wybranemu graczowi



/hitman [id gracza] [kwota] – przekazuje pieniądze danemu graczu o danym ID, za zabicie gracza



/bounty [id gracza] – Pokazuje nagrodę, którą możesz zdobyć za zabicie



/bounties – Pokazuje nagrody za zabicie każdego gracza (GLOBAL LIST)



/buy [id budynku] – kupuje wybrany budynek



/properties – pokazuje ID budynków i ich właścicieli



/kill – samobójstwo



/pm [id gracza] [tresc] – wysyła prywatną wiadomość (Personal Message)



/msg [idgracza] [tresc] – wysyła prywatną wiadomość



/weaponlist – lista broni do kupienia



/buyweapon [id broni] – kupuje wybraną broń





1.b) Komendy banku:



/bank [kwota] – wpłaca wybraną kwotę do banku



/gbank [kwota] – wpłaca wybraną kwotę do na konto twojego gangu



/withdraw [kwota] – wypłaca wybraną kwotę do banku



/gwithdraw [kwota] – wypłaca wybraną kwotę z konta gangu



/balance – spradza stan twojej kwoty na koncie



/gbalance – sprawdza stan oszczędności gangu



1.c) Komendy Gangu:



/gang create [nazwa] – tworzy gang o wybranej nazwie



/gang invite [id gracza] – zaprasza gracza do gangu



/gang join [id gangu] – dołączasz do gangu



/gang quit – wychodzisz z gangu



/ganginfo [idgangu] – wyświetla informacje na temat gangu



/gangs – wyświetla aktualnie istniejące gangi



Komendy admina



/rcon login password - logujesz się jako administrator serwera



/rcon kick id gracza - gracz o podamy ID zostaje wyrzucony z gry



/rcon ban id gracza - gracz o podanym ID zostaje zabanowany na tym serwerze



/rcon echo Text - na serwerowej konsoli pojawia się wpisany przez Ciebie tekst



/rcon varlist - wyświetla ustawienia serwera



/rcon exit - za pomocą tej komendy można wyłączyć serwer



/rcon reloadbans - reflesh listy banów z serwera



/rcon say Text - na czacie piszesz jako admin



/rcon changemode nazwa_mapy - zmiana gamemoda



/rcon cmdlist - wyświetla wszystkie dostępne komendy



6. Jak pisac w PAWN - by Smugller



Oto linki w których jest wszystko tzn.:

-4 programy do edytowania map _ SA-MP Script Maker

-Program do robienia kolorów

-SA-MP 0.1b server + Client + Fix

-Dwa programy do patrzenia na bieżąco: Ludzi, pojazdów i broni wraz z ich ID

-Mapy na których jes tworzony ten poradnik(jest tam też sftdm i lvdm)

-Pliki includes do programu Pawno

-Inne-tzn. Id pojazdów, kolory, itp. itd.

Prawie w każdym folderze jest opis danego programu.

Po prostu jest tam wszystko czego programista zapragnie :P



http://www.sendspace.com/file/bdbkh5

http://ultrashare.net/hosting/fl/216ba5f0d9/

Smugller dodał nowe programy do downloadu.

Są tam najpotrzebniejsze rzeczy. Polecam do ściągania.



Poradnik do Pawno:

Poradnik jest tworzony na mapie lvdmod.pwn

1. samp_debug.exe

Program którym możemy dodawać pojazdy i skiny. Jest on w folderze z grą GTA: SA. O ile mamy zainstalowane SA-MP :)

Uruchamiamy samp_debug.exe i klikamy na Launch Debug. Oto komendy których możemy użyć:

Wciskamy tylde [~] lub [T] i piszemy:

/save (nie obowiązkowo komentarz) - zapisuje: id postaci, współrzędne x,y,z, obrót postaci,bronie

/vsel - załącza wybór pojazdów

/v (id pojazdu) - spawnuje pojazd o podanym id

/interior - dowiesz sie jaki id ma interior w którym jesteś (0 jest na zewnątrz, dwór)

F11 i F12 - wybór postaci

Koordy - czyli współrzędne które zapisywaliśmy w samp_debug.exe są w pliku: savedpositions.txt w folderze z grą

GTA: SA. Gdy chcemy dodać to co zapisaliśmy kopiujemy wybraną linijke i wklejamy do kodu źródłowego mapki.



ID pojazdów, kolory oraz ID skinów macie w linku który podałem wyrzej.



Oto jak dodawać skiny:

Mamy przykładowo takie coś. Zapisało nam się to w pliku: savedpositions.txt

I o co w tym chodzi? Oznacze wszystko poszczególnymi kolorami:



AddPlayerClass(0,1958.3783,1343.1572,15.3746,269.1425,0,0,0,0,0,0);



AddPlayerClass(ID Skinu,X,Y,Z,A,Broń1 0,Amunicja1 0,Broń2 0,Amunicja2 0,Broń3 0,Amunicja3 0);



AddPlayerClass(102,1958.3783,1343.1572,15.3746,269.1425,5,0,22,100,32,50);



Czerwony- ID gracza/skinu

Zielony-Współrzędne X Y Z

Brązowy-Kamera, obrót gracza -z ang. Angle

Fioletowy-ID broni

Niebieski-Amunicja



Teraz czas na pojazdy:

Mamy takie coś też w pliku: savedpositions.txt



AddStaticVehicle(0,2040.2279,1344.4127,10.6719,3.5436,0,0);



AddStaticVehicle(ID pojazdu,X,Y,Z,A,Kolor1,Kolor2);



AddStaticVehicle(411,2040.2279,1344.4127,10.6719,3.5436,126,54);



Czerwony-ID pojazdu

Zielony-Współrzędne X Y Z gdzie pojazd ma się znajdować

Brązowy-Kamera, obrót samochodu - z ang. Angle

Fioletowy-Kolor pierwszy pojazdu

Niebieski-Kolor drugi pojazdu



Jak dodać Pickupa? Czyli np. kamizelke na mapie albo broń??

Zapisujem współrzędne przez sam_debug.exe tam gdzie chcemy mieć nasz

przedmiot. Możemy być w aucie lub na nogach i dajem: /save opis

Otwieramy plik: savedpositions.txt i szukamy naszj zapisanej współrzędnej.

Zapisaliśmy np. współrzędną będać w pojeździe. Wygląda ona tak:



AddStaticVehicle(411,1710.3359,1614.3585,10.1191,3.5436,126,54);



Co z tym zrobić? Musimy Napisać tak:



AddStaticPickup( );



Kopiujemy współrzędne zaznaczone na zielono: 1710.3359,1614.3585,10.1191 do:



AddStaticPickup(1710.3359,1614.3585,10.1191);



Teraz aby dodać pickupa musimy dodać jego ID (czyli np. broni albo JetPacka):

W tym celu dopisujemy przed współrzędnymi dwie cyfry: 370,2,

I w całości to wygląda tak:



AddStaticPickup(370,2,1710.3359,1614.3585,10.1191); //JetPack



Czerwony- ID pickupa lub broni 370-jest to pick up JetPacka

Pomarańczowy- typ respawnu



Oto typy respawnu pickupów:

0 przedmiot się nie pojawia

2 da się podnieśc i pojawia się po kilku sekundach (polecam używac tego)

3 da się podnieśc, ale się nie pojawia spowrotem

4 znika zaraz po pojawieniu się

5 znika zaraz po pojawieniu się

8 da się podnieśc (bez efektu) - znika zaraz po pojawieniu się

11 rozwala się zaraz po pojawieniu się*

12 rozwala się kilka sekund po pojawieniu się (eksplozja pojazdu?)

13 X - powoli opada na osi Z i ewentualnie przechodzi przez podłogę

15 da się podnieśc, nie pojawia się spowrotem

19 da się podnieśc, ale bez efektu (ikonka informacji?)

22 da się podnieśc, nie pojawia się spowrotem



I gdzie to wkleić?? Ano otwieramy plik: lvdm.pwn

i na dole mapy jest nowy wątek:

public OnGameModeInit()

a niżej są umieszczone Skiny i Pojazdy. Aby dodać swoje skiny lub pojazdy usuwamy je i dodajemy nowe.

Pamiętaj!!! Możesz wstawić tylko 50 modeli pojazdów i 250 wszystkich!!! Inaczej server się nie włączy!!!

Z pickupami postępujemy tak samo. Tylko dodajemy je lepiej pod pojazdami. Pickupy nie liczą się do modeli

pojazdów więc możemy ich dodać ile chcemy.



2. Jak zrobić żeby gracz miał więcej kasy na początku:



Otwieramy plik: lvdm.pwn i szukamy linijki: #define PocketMoney 50000

Jest ona na początku kodu źródłowego mapki. Liczba zaznaczona na czerwono jest liczbą pieniędzy

jaką gracz będzie dysponował na początku rozgrywki.



3. Jak zmienić nazwe mapy?? By w zakładce ,,Mode" pisało inaczej??

Otwieramy plik lvdm.pwn i szukamy na dole wątku: public OnGameModeInit()

Poniżej mamy takie coś: SetGameModeText("Ventura's DM~MG");

Zmieniamy to co jest zaznaczone na zielono. Pamiętaj że możesz zmieniać tekst

tylko w cudzysłowiach!!! Zaznaczonych tu na czerwono. Zapamiętaj to.



4.Jak dodać nowy kolor??

Otwieramy plik: lvdm.pwn i na samym początku są zdefiniowane kolory. Przykład: #define COLOR_GREY 0xAFAFAFAA

Następnie otwieramy plik: PAWNO - RGB to HEX.exe szukamy sobie nowy kolor. I definiujemy nową nazwe np.:

#define COLOR_LIGHTGREEN 0x18FE12FF



5. Tworzenie własnego markera i strefy. Czyli czerwonego kółka:

Aby zrobić współrzędne najlepiej zaopatrzyć się w program San Andreas Place Manage lub robić to przez samp_debug.exe

Gdy to już mamy przystępujemy do pracy:



AddPlayerClass(281,491.5403,-10.1736,1000.6797,205.3798,0,0,0,0,0,0); // coord 1

AddPlayerClass(281,491.7465,-17.6610,1000.6797,182.2477,0,0,0,0,0,0); // coord 2

AddPlayerClass(281,483.8130,-18.0149,1000.6797,95.8099,0,0,0,0,0,0); // coord 3

AddPlayerClass(281,483.9237,-10.1626,1000.6797,357.7577,0,0,0,0,0,0); // coord 4

3----4

| B | -droga robienia współrzędnych

2----1

AddPlayerClass(281,487.0723,-13.4085,1000.6797,220.7422,0,0,0,0,0,0); // coord buy







AddPlayerClass(281,491.5403,-10.1736,1000.6797,205.3798,0,0,0,0,0,0);

(ID gracza, X , Y , Z , A , bronie ID)



Potrzebujesz współrzędnych X i Y bierzesz:

najniższy X "483.8130"

wtedy najniższy Y "-18.0149" (Jest to liczba ujemna i dlatego jest najmniejsza)

Najwyższy X "491.7465"

Najwyższy Y "-10.1626"



Teraz masz tak: {483.8130,-18.0149, 491.7465,-10.1626} - to są współrzędne checkCoords - Strefy w której będzie znajdował się marker: ( new Float:checkCoords[MAX_POINTS][4] = { )



Aby mieć współrzędne ,,checkpoints" przepisujesz współrzędne: {487.0723,-13.4085,1000.6797} - to są współrzędne

z tej linijki: ( new Float:checkpoints[MAX_POINTS][3] = { ) - są to współrzędne w którym będzie znajdował się marker(czyli to czerwone kólko, cylinder w które trzeba wejść :) )



Tutaj macie link do obrazka jak to wygląda:



Kopiujemy potrzebne dane które utworzyliśmy i wklejamy do kodu źródłowego naszej mapki.

Kompilujemy skrypt i włączamy naszą mapke. Gdy pojedziemy do naszego miejsca zobaczymy

czerwone kółko. Oto nasz marker którego stworzyliśmy sami! :D



Thx dla 50p :wink:



6. Aby wszystko nam ładnie i pięknie chodziło... zapisujemy nasz projekt a potem musimy go skompilować czyli dajemy na compile.

Skompilowany plik .amx zostanie utworzony tam gdzie edytowaliśmy plik .pwn Czyli naszym przykładem był plik: lvdmod.pwn i

skompilowaliśmy go do formatu lvdmod.amx

7.Tworzymy własną wybierałkę gracza/playera =

Chodzi o własnego gracza którym będziemy grali i o to w jaki sposób będzie

to pokazane. Oto link do zdjęcia:



Szukamy tego:



public SetupPlayerForClassSelection(playerid)

{

SetPlayerInterior(playerid,0);

SetPlayerPos(playerid,2097.502,1158.271,24.5625);

SetPlayerFacingAngle(playerid, 70.0);

SetPlayerCameraPos(playerid,2094.7,1158.271,24.5625);

SetPlayerCameraLookAt(playerid,2094.7,1158.271,24.5625);

}

Zielony- tu jest interior (0- jest na zewnątrz, dwór)

Niebieski - tu jest miejsce gdzie będą stały postacie na początku jak się wybiera

Fioletowy - tutaj jest kąt pod jakim można obrócić skina

Brązowy - tutaj jest miejsce w którym została umieszczona kamera

Błękitny - a tutaj jest miejsce z którego kamera patrzy na skina



P.S. To są moje współrzędne które sam zrobiłem. Są wzięte z mapy która jest na n2.

Współrzędne można wziąć z samp_debug.exe lub przez San Andreas Place Manager.

Wygodny jest ten drugi sposób bo można to robić latająć JetPackiem i wtedy jest łatwiej.

Ale jak kto woli. Gdy robimy współrzędne za pomocą samp_debug.exe wyciągamy współrzędne z tąd:

AddStaticVehicle(521,2000.8287,1527.6210,14.1892,1.3089,36,0);

AddPlayerClass(0,2292.7839,2452.5076,10.8203,89.9717,0,0,0,0,0,0);

Pamiętajmy że robiąć współrzędne przez San Andreas Place Manager będziemy musieli pozmieniać

przecinki jak kopiujemy współrzędne.

Aha i pamiętajcie że kamera ZAWSZE Będzie zwrócona w kierunku: N, S, W, lub E!!! Północ, Południe, Wschód, Zachód!!!



A tu jest opisane jak to mniej więcej wygląda:



public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)



{

SetPlayerInterior(playerid,interior); - interior można wziąść z samp_debug.exe

SetPlayerPos(playerid, x, y, z);

SetPlayerFacingAngle(playerid, a); - kąt w przediale od 1-360 stopni

SetPlayerCameraPos(playerid, x, y, z);

SetPlayerCameraLookAt(playerid, x, y, z lub x ??);

}



Chyba pomogłem? Jak czegoś nie wiecie to się pytać.

Aha. Na początku lepiej aby SetPlayerCameraPos i SetPlayerCameraLookAt były takie same.

Później łatwiej wam będzie zrobić własną wybierałke playera. W linku jest obrazek, który mniej więcej wyjaśnia o co w tym chodzi... :D Link do zdjęcia: http://www.fotos(...)a8d.html





8. Dodawanie muzyki w tle podczas wybierania gracza/playera

Aby dodać muzyczke trzeba znaleźć to:

public SetupPlayerForClassSelection(playerid)

{

SetPlayerInterior(playerid,14);

SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);

SetPlayerFacingAngle(playerid, 270.0);

SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1004.0234);

SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);

PlayerPlaySound(playerid,1159,258.4893,-41.4008,1002.0234);

}



Kolor zielony - weź stąd współrzędne: SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);

i wklej do: PlayerPlaySound(playerid,1159,2097.502,1158.271,24.5625);

ID muzyki i inne są w pliku do pobrania który zamieściłem. Waży 16 MB :D

Aha, i jak jest interior 0 czyli na dworze to muzyka będzie grać chyba przez

cały czas gry więc odradzam dodawanie muzyki gdy interior jest zerowy. :D





9.Dodajemy własne posiadłości:

Zaczynamy od wybrania miejsca, w którym gracze będą mogli kupić nową posiadłość.

Następnie musimy utworzyć strefę i markera – czyli czerwone kółko, cylinder. Jest to opisane w punkcie: 5

Bierzemy się do roboty…

Szukamy na początku kodu mapki zdefiniowane posiadłości:

Wygląda to tak: #define CP_NAZWA NR.

I na samym dole dodajemy nową definicje:



#define CP_STARFISH 11



STARFISH – jest to nasza nazwa, jaka będzie występowała w kodzie źródłowym

11 – a jedenaście jest to liczba porządkowa przydzielana po kolei, czyli np. 1, 2, 3, 4, itd.



Następnie niżej szukamy podobnych definicji i na samym dole dodajemy:



#define P_STARFISH 8



STARFISH - jest to nasza nazwa, jaka będzie występowała w kodzie źródłowym musi się zgadzać z wyrzej wymienioną zdefiniowaną wartością

8 – jest to numer porządkowy przydzielany kolejno np. 1, 2, 3, 4, 5, itd.



Szukamy kolejnego wyrazu. Tym razem jest to:

#define MAX_POINTS 11

11- oznacza maksymalną liczbę posiadłości. Zmieniamy ją na:

#define MAX_POINTS 12

12 – ponieważ chcemy dodać jedną posiadłość



Zaraz pod: #define MAX_POINTS 12 jest linijka:

new Float:checkCoords[MAX_POINTS][4] = {

{2100.6367,1841.2338, 2352.1677,2014.0052} //komentarz nieobowiązkowy

};



To co jest pogrubione na czarno jest to rozmiar strefy w której będzie znajdował się marker.

Współrzędne strefy bierzemy z samp_debug.exe Jak zrobić strefę dowiemy się z punktu: 5

Aha nie zapomnijmy o dodanie wyżej przecinka!!! Wyglądać będzie to w moim przypadku tak:

{416.7485,-84.4242, 422.6890,-74.0611}, //BOTIQUE Tu jest przecinek po nawiasie

{2100.6367,1841.2338, 2352.1677,2014.0052} //STARFISH A tutaj nie ma

W ostatniej linijce nie dajemy nigdy przecinka po nawiasie!!!



Przechodzimy niżej. Mamy tam linijkę:

new Float:checkpoints[MAX_POINTS][3] = {

{2163.3354,1904.5193,10.8125} //komentarz nie obowiązkowy



To co pogrubiłem na czarno są to współrzędne w którym będzie znajdował się nasz marker.

Współrzędne bierzemy z samp_debug.exe Jak zrobić współrzędne dowiemy się w punkcie: 5

Aha i tutaj także pamiętajmy o przecinku:

{418.5547,-80.1667,1001.8047}, //BOTIQUE tutaj za nawiasem jest przecinek

{2163.3354,1904.5193,10.8125} //STARFISH a tutaj nie ma

};



Pamiętajmy że tutaj także nie dajemy nigdy na końcu ostatniej współrzędnej przecinka!!!



Kolejny etap to dodanie nazwy w linijce:

new checkpointType[MAX_POINTS] = {

CP_STARFISH

STARFISH - jest to nazwa którą zdefiniowaliśmy wcześniej i musi być wszędzie taka sama



Aha i przecinki…

CP_BOTIQUE, - tutaj jest

CP_STARFISH - tutaj na końcu nie ma

};



Jedziemy dalej :)

Mamy teraz linijke:

#define MAX_PROPERTIES 8

8 - jest to liczba określająca ile budynków możemy dodać

Zmieniamy ją na 9 :

#define MAX_PROPERTIES9

Ponieważ chcemy dodać nową posiadłość



Poniżej linijki: #define MAX_PROPERTIES9

Mamy coś co jest najprostsze. Musimy ustalić nazwę posiadłość, cenę i kwotę jaką dany gracz będzie otrzymywać po kupnie budynku.

Mamy tak:

new propertyNames[MAX_PROPERTIES][32] = {

"Nazwa naszej posiadłości"



Wygląda to tak:

"Botique", pamiętajmy o przecinkach!! Tutaj jest

"Kasyno Star Fish" Tutaj nie ma

};



Następne to cena:

new propertyValues[MAX_PROPERTIES] = {

200000



W całości wygląda to tak:

20000, pamiętajmy o przecinku

200000 Tutaj nie ma przecinka

};



I ostatnie to kwota jaką będzie dawała posiadłość za jej kupno:

new propertyEarnings[MAX_PROPERTIES] = {

20000



W całości wygląda to tak:

1500, jest przecinek

20000 nie ma przecinka

};



I ostatnie które trzeba zmienić to:

new propertyOwner[MAX_PROPERTIES] = {999,999,999,999,999,999,999};

Dopisujemy trzy dziewiątki na końcu:

new propertyOwner[MAX_PROPERTIES] = {999,999,999,999,999,999,999,999};



I przechodzimy do dalszej częśći… Szukamy komendy: /buy

Mamy coś takiego:

//------------------- /buy



if(strcmp(cmd, "/buy", true) == 0) {

new property=999;



if(IsPlayerInCheckpoint(playerid)) {

switch (playerCheckpoint[playerid]) {

case CP_BOTIQUE:{

property = P_BOTIQUE;

}

case CP_STARFISH: {

property = P_STARFISH;

}


}

Dodajemy to co pogrubiłem na czarno czyli:

[b]case CP_STARFISH: {

property = P_STARFISH;
Poziom: 16
Vinci dodano: 06.11.2006 20:38 #2

dvd napisał:

No niby dobra robota tylko mało się przy tym namęczyłeś bo tylko po wklejałeś z innych poradników rzeczy i tyle. Ale mimo tego masz u mnie plusa + przynajmniej starałeś się. :mrgreen:




Mam jedno zastrzeżenie sam pisałem wiekszość, a cześć skopiowałem i musiałem i tak czytać czy nie ma błedów, i ortów :!: , a za + dziękuję :!:



Pozdrawiam.
Gość
Vinci dodano: 06.11.2006 20:44 #3
Naprawde super :) Przyda sie wielu początkującym ;]
Poziom: 16
Luten dodano: 07.11.2006 13:13 #4
Poradnik całkiem dobry i mam nadzieje, że dostałeś prawa na przekopiowanie obsługi PAWN'a Smugller'a, bo jak nie to marny twój los.
Poziom: 16
IksDe dodano: 07.11.2006 15:28 #5
/rcon kick id - wyrzuca gracza o podanym id

/rcon ban id - banuje gracza o podanym id

/rcon changemode nazwa gamemod'a - uruchamia nowy gamemod

/rcon say text - pisze jako admin

/rcon reloadbans - przeładowuje bany



A gdzie

/rcon gmx ;]

a poradnik super tylko nastempnym razem nie kopiuj od innych :P
Poziom: 16
50p dodano: 09.11.2006 00:53 #6
Nie rozumiem jednej rzeczy,

po jakiego [pytona] dałeś do komend komendy z serverów GTASite :?:



Jakby jakiś n00b to przeczytał i by poszedł na jakiś server gdzie niema tych komend, mógłby dostac KuKu i by się bardzo zdziwił/rozmyślał by co jest źle z jego sa-mp.



Większośc spkopiowane z innych poradników i może kilka rzeczy które "SAM" napisałeś (zmodyfikowałeś).

Bez senu robic kolejne poradniki jeżeli wszystko już jest w innych poradnikach.



To tyle na temat tego poradnika...
Poziom: 16
AndrePL dodano: 09.11.2006 14:27 #7
No niezły poradnik takie 2 in 1.
Gość
Vinci dodano: 09.11.2006 18:11 #8
nalezy ci sie pochwala bardzo mi sie przyda dzieki
Gość
Vinci dodano: 10.11.2006 14:28 #9
Bardzo fajne, miejmy nadzieje ze nowym sie przyda :)







Pozdrawiam

Krwawy
Poziom: 16
Misza50 dodano: 27.05.2007 15:39 #10
Ej ludzie błagam was dajcie mi link gdzie jest napisane jak sie daje komendy na server albo jak sie tworzy. potrzebne mi są 2 komendy: /dzien - staje sie dzien i /noc - staje sie noc. BŁAGAM!
Poziom: 16
szef1993 dodano: 11.06.2007 01:00 #11
bardzo dlugi ten poradnik ,ale postaram sie zrobic serwer , trzymajcie KCIUKI
Poziom: 16
Selo dodano: 19.08.2008 16:57 #12
Chcialbym postawic serwer ale odnosnik do strony nie dziala macie jakis nowy? bo widze ze to troche stare ;P

Edit: Znalazlem ok naucze sie tylko przez hamachi robic i git :D

Nie wznawiaj tematów sprzed 2 miesięcy(tzw. odkopywanie tematów)...

Temat zamknięty

Ostatnio na forum

Znajdź nas w sieci



X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.