reklama

Forum - ADMINISTRACJA - GTA 4 - Instalowanie samochodów - gotowe do sprawdzenia

Poziom: 16
GhostPeEl dodano: 19.08.2009, 22:19 #1
Po wyjściu GTA 4 PC na półki sklepowe, wielu z was zapewne zaczęły nudzić pojazdy w grze, więc (jak również do poprzednich części) zaczęto tworzyć mody. W tym artykule zostanie opisane, jak je zainstalować.

Zaczynamy od ściągnięcia programu SparkIV, lub OpenIV, które umożliwiają nam eksportowanie i importowanie plików z gry.
SparkIV: http://www.gtaga(...)ols/1824
OpenIV: http://www.gtaga(...)ols/1872

Polecam SparkIV, na tym programie będę objaśniał, jednak w OpenIV procedury są takie same.

Więc mamy naszego moda, rozpakowujemy go, w archiwum znajdują się najczęściej pliki *.wft i *.wtd, readme i parę fotek samochodu.

Otwieramy SparkIV, klikamy "Browse" na górze, pojawia nam się po prawej drzewko z folderami gry. Wybieramy Grand Theft Auto IVpcmodelscdimages i z listy wybieramy "vehicles.img". Pojawia nam się drugie okno z listą dwóch plików od każdego pojazdu, mianowicie *.wft i *.wtd. Znajdujemy nasz samochód do podmienienia (nazwy są ułożone alfabetycznie), zaznaczamy oba jego pliki i klikamy "Export" na górze. Eksportujemy je do jakiegoś folderu (najlepiej do folderu z modem, jednak trzeba stworzyć oddzielny, aby się nie zamieniły). Potem zaznaczamy plik *.wtd, klikamy "Import" na górze, zamieniamy go ze zmodyfikowanym i tak samo z plikiem *.wft. Samochód zamieniony, klikamy "Rebuild", chwilkę trwa przebudowywanie pliku, potem "Save" i wyłączamy program.

Lecz to jeszcze nie koniec. Wchodzimy w główny folder gry, potem folder "common" > "data" i szukamy plik "handling.dat". Otwieramy go notatnikiem, są tam linie parametrów wszystkich pojazdów w grze. Szukamy nazwy naszego, potem otwieramy Readme z folderu modu i szukamy takiej linii jak w "handling.dat". Kopiujemy, podmieniamy z oryginalną w handlingu,
zapisujemy i wyłączamy. W folderze "data", szukamy pliku "carcols.dat", otwieramy również notatnikiem i podobnie jak w handlingu, szukamy linii wozu do podmienienia i podmieniamy ją ze zmodyfikowaną z Readme. Zapisujemy, wyłączamy. Otwieramy notatnikiem plik "vehicles.ide" (również z folderu "data"), znajdujemy linię naszego wozu, podmieniamy ze zmodyfikowaną z Readme, zapisujemy, wyłączamy.

Jeśli w Readme nie było linii "handlingu", "carcols.dat" lub "vehicles.ide", poprostu opuszczamy ten fragment.

Polecane jest zamieniać samochody za te, za które były przeznaczone, jednak jest możliwość zamiany auta z innym.
Procedury są takie same, tylko:
- przed zamianą plików w SparkIV, trzeba zmienić nazwę zmodyfikowanych plików *.wft i *.wtd na nazwę samochodu, za który chcemy zamienić, np. z "admiral.wft" i "admiral.wtd" na "pmp600.wft" i pmp600.wtd" (ZAWSZE należy zostawić .wft i .wtd!)
- w "handlingu" zamiast całej linii, zamieniamy tylko liczby po nazwie samochodu tak, aby parametry się zmieniły, a nazwa nie.
- w "carcols.dat" tak samo jak wyżej.
- w "vehicles.ide" zostawiamy tak jak było na początku.

Więc gdy wszystko zrobione jak należy, możemy się cieszyć nowym samochodem w GTA 4  :D. Procedury wydają się skomplikowane, lecz po zainstalowaniu jednego lub dwóch samochodów będziecie wiedzieć o co chodzi.

Znane błędy w grze:
1. Samochód jest zawsze szary, dopiero po umyciu nabiera kolorów
Powód: Nie zmieniona linia w "carcols.dat" (jednak w niektórych modach jest to nieuniknione)
2. Samochód się wywraca na każdym zakręcie, jedzie za wolno lub za szybko.
Powód: Nie zmieniona linia w "handling.dat"
Poziom: 11
Schab dodano: 31.01.2010 22:18 #2
Sorry, że odświeżam, ale jest to najlepszy poradnik jaki znalazłem.

Gdy klikam browse itp. znajduję vehicles.img chcę otworzyć i wyskakuje błąd "Could not open IMG file." Co robić panowie?

Temat zamknięty

Ostatnio na forum

Znajdź nas w sieci



X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.