reklama

Forum - INNE GRY - The Elder Scrolls V: Skyrim

Poziom: 11
Szejk dodano: 06.11.2011, 11:34 #1

Cytat:

The Elder Scrolls V: Skyrim to wyprodukowana przez firmę Bethesda Game Studios piąta odsłona popularnego cyklu cRPG. Akcja gry osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Gracze wcielają się w rolę jednego z ostatnich łowców smoków (dovakhin) i podążając tropem starożytnej przepowiedni próbują powstrzymać nadejście Alduina, boga zniszczenia, który zagraża całemu kontynentowi Tamriel. Wraz z postępami w grze postać nabywa nowe umiejętności i doskonali już posiadane.

The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna część serii cRPG autorstwa zespołu Bethesda Softworks. Ponownie odwiedzamy w niej kontynent Tamriel, a fabuła tym razem obraca się wokół powrotu do tej krainy pradawnej rasy smoków.

Akcja toczy się 200 lat po wydarzeniach opowiedzianych w grze Oblivion. Gracze wcielają się w jednego z ostatnich bohaterów pałających się profesją dovahkiina, czyli łowcy smoków. Do niedawna wydawało się, że potężne monstra są już tylko wspomnieniem, ale pewnego dnia pokryte łuskami bestie znów zaczynają pojawiać się na niebie, a przepowiednia zwiastuje nadejście Alduina, boga zniszczenia, który przyjmuje postać smoka. Walcząc z tymi groźnymi potworami przejmujemy ich dusze oraz zdolności, czyli tak zwane Okrzyki. Za ich pomocą możemy spowolnić czas, odepchnąć przeciwników niewidzialną energią, a nawet wezwać na pomoc sprzymierzonego smoka. Wiele tego typu umiejętności otrzymujemy po odnalezieniu pradawnych słów, ukrytych w nordyckich podziemiach.

Zabawę zaczynamy od stworzenia naszego wirtualnego alter-ego. Do wyboru jest dziesięć różnorodnych ras, brak natomiast podziału na klasy. Wraz z postępami w zabawie nasza postać staje się coraz potężniejsza. Po przejściu na kolejny poziom, bohaterowi automatycznie wzrasta liczba punktów życia. Oprócz tego można samodzielnie zwiększyć jedną z trzech podstawowych cech: magię, wytrzymałość i zdrowie. Autorzy gry zupełnie przebudowali system umiejętności – zostały one podzielone na czytelne grupy, np. bronie jednoręczne, czy dwuręczne. Każda z takich kategorii zawiera konkretne zdolności i ataki. Zmiany zaszły także w systemie magii – zaklęcia ze szkoły Mistycyzmu zostały przeniesione do innych grup.

W Skyrim pojawia się nowy system walki, który jest bardziej dynamiczny i jednocześnie wymaga myślenia taktycznego. Każdej z dłoni bohatera można teraz przypisać broń, tarczę lub zaklęcie. W ten sposób tworzymy wiele kombinacji, łącząc np. czar ofensywny w jednej ręce z mieczem w drugiej. Bezpośrednie starcia polegają już nie tylko na bezmyślnym wciskaniu klawiszy, ale odpowiednim manewrowaniu bohaterem, unikaniu lub parowaniu ciosów i powalaniu przeciwników. Herosi mogą z łatwością stracić równowagę i wystawić się na niebezpieczne uderzenia wrogów, którzy teraz są znacznie bardziej żywotni i groźni. Postać gracza potrafi też wyprowadzać efektowne ciosy wykańczające.

Kolejna odsłona The Elder Scrolls jeszcze raz próbuje stworzyć wrażenie, że przemierzamy prawdziwy świat, zaludniony przez żywych mieszkańców. Decyzje gracza mają teraz poważniejsze konsekwencje, związane z ciekawszym zachowaniem innych postaci. Kiedy przykładowo wyrzucimy sztylet na środku miasta, to być może ktoś nam go odniesie lub, wręcz przeciwnie, ukradnie. Zmianom uległy także dialogi, które stały się znacznie bardziej naturalne. Gdy znudzi nam się ratowanie świata możemy odpocząć przy bardziej przyziemnych czynnościach. The Elder Scrolls V: Skyrim pozwala uprawiać ziemię, wykuwać bronie w kuźni, gotować, wydobywać surowce w kopalniach, a nawet produkować pancerze.

The Elder Scrolls V: Skyrim oferuje możliwość zwiedzania olbrzymiego wirtualnego świata, w którym znajdziemy m.in. pięć dużych miast i setki podziemi. W celu ułatwienia poruszania się po tak dużym terenie autorzy wprowadzili opcję szybkiej podróży pomiędzy lokacjami. Ponownie zastosowano system automatycznego dostosowania siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, choć jednocześnie upewniono się, że nie będzie on tak inwazyjny jak w Oblivionie. Usprawniony silnik gry dobiera zadania pod katem naszych dotychczasowych dokonań i siły postaci. Przykładowo, gdy kobieta prosi nas o odnalezienie porwanej córki system sprawdza, które podziemia już odwiedziliśmy, a następnie umieszcza dziewczynkę tam, gdzie dotąd nie zawitaliśmy, jednocześnie dodając takich przeciwników, by stanowili oni wyzwanie dla naszego bohatera.

Gra korzysta z całkiem nowego silnika graficznego stworzonego specjalnie na potrzeby tej właśnie produkcji. Znacznie poprawiono wygląd postaci oraz ich mimikę i gestykulację, dodano dynamiczne efekty pogodowe (m.in. śnieg) i symulację wiatru, który teraz realistycznie porusza gałęziami drzew. Gra oferuje opcję wyłączenia wszystkich elementów interfejsu z ekranu, pozwalając tym samym na głębsze zanurzenie się w wirtualny świat.

GryOnline.pl

Premiera już 11.11.11






Aż dziwne, że nie ma jeszcze tematu o tej grze :P Ktoś planuje grać? Ja osobiście nie grałem nigdy w grę z serii TES, ale tym razem mam zamiar to zmienić. Sądzę, że jest to jeden z kandydatów na grę roku. Ten ogrom świata ahhh 8)
Poziom: 16
matek103 dodano: 06.11.2011 11:48 #2
Grałem w obliviona, było nie źle :D teraz będzie pewnie jeszcze lepiej.
Poziom: 16
Tanvage dodano: 06.11.2011 12:06 #3
Jako wielki fan Morrowinda (odkąd mam kompa mam Morrka  ;) ) czekam z wielką nadzieją, że gra będzie równie dobra co on. Myślę, że zasłużyliśmy na to po syfnym Oblivionie.
Jak ktoś nie grał jeszcze w żadnego TES'a, albo grał tylko w Obliviona to do czasu premiery Skyrim polecam Morrka ( + jakieś mody upiękniające jak kogoś grafa "odrzuca" - jest ich od cholery). Warto ;)
Poziom: 16
Sztym dodano: 06.11.2011 12:12 #4
O tak, nawet się nie mogę doczekać :D
Zobaczymy co z tego będzie, w morrowinda nie grałem, a oblivion był moim zdaniem zbyt suchy, nie miał żadnego klimatu ni nic, nic się nie czuło jak się w to grało, zobaczymy jak będzie teraz
Poziom: 11
Szejk dodano: 06.11.2011 12:35 #5
Byleby gra nie była zbyt krótka i żeby świat nie był za mały, czego trochę się można obawiać bo ostatnio wszyscy robią dobrą grafikę, a wszystko okrajają żeby to ruszyło, tym bardziej na dzisiejszych konsolach taki jebny świat z dobrą grafiką :P No ale zobaczymy, gdzieś słyszałem, że świat ma być wielkości tego z Obliviona, czyli nie wiem jaki bo nie grałem ale chyba duży xd Chociaż jeśli się nie mylę to w którejś tam części świat w grze był wielkości Anglii czy jakoś tak  :o
Poziom: 12
Squall dodano: 06.11.2011 14:37 #6
Nienawiść do TESów wyniosłem z domu.

Fabuła praktycznie nie istnieje bo tak wieje chujem że się na nią nie zwraca uwagi.
Postacie są zupełnie pozbawione osobowości.
Dialogi nie istnieją, ograniczają się do zapytania o to czy ktoś ma dla nas questa, najwięcej możliwości w rozmowach z postaciami jest odnośnie "jak dojść do".
Świat jest wielki ale każda lokacja wygląda tak samo. Idziesz na piechotę ponad 9000 kilometrów po to żeby zwiedzać kolejne takie same jaskinie.

Więc Skyrimem kompletnie się nie jaram.
Poziom: 16
Tanvage dodano: 06.11.2011 18:58 #7

Cytat:


Fabuła praktycznie nie istnieje bo tak wieje chujem że się na nią nie zwraca uwagi.


Przepowiednia o wcieleniu Nerevara wieje chujem? wyjdź, proszę....
inne argumenty też są do bani, czy we właściwym temacie napisałeś?

Cytat:

Chociaż jeśli się nie mylę to w którejś tam części świat w grze był wielkości Anglii czy jakoś tak 

W Daggerfallu., chyba największy teren z gry do dzisiaj (ponoć 2 tygodnie na piechtę się mapę przechodziło wzdłuż )
Poziom: 11
Szejk dodano: 06.11.2011 19:26 #8
LoL  :mrgreen: To ten teren chyba musiał być w większości pusty, bo nie wyobrażam robienia sobie questów pobocznych w 1000 wioskach po drodze  :D
Poziom: 12
Squall dodano: 06.11.2011 20:37 #9

Tanvage napisał:


inne argumenty też są do bani, czy we właściwym temacie napisałeś?

W najwłaściwszym.

Każda gra ma swoje postaci charakterystyczne, które są pamiętane przez ludzi, dyskutuje się o nich na forach itd itp. W TESie takich nie ma - wszystkie to manekiny bez osobowości.
Dobrych dialogów też nie ma, co po części jest tym co spowodowało brak ciekawych postaci.
No i chyba nie powiesz że w Oblivionie każde podziemia nie wyglądały jak ctrl+c ctrl+v.
Poziom: 11
Szejk dodano: 06.11.2011 20:42 #10
Tylko zielony kolega wspomniał o "syfiatym Oblivionie", czyli akurat ta część musiała być  rzeczywiście najlipniejsza  :P
Poziom: 16
Brus dodano: 06.11.2011 20:55 #11
Do Morrowinda zamierzam wrócić, bo jeszcze nigdy nie przeszedłem.
A Oblivion nie jest aż tak zły, ale wieje straszną nudą i po 10 godzinach odechciało mi się w niego grać, fabuła jakaś... naiwna:
*jesteś sam na sam z królem, wpada zabójca, zabija króla i ucieka, wbiega strażnik*
-O nie, król nie żyje!
-To nie ja go zabiłem.
-Jakoś Ci wierzę... :|
Czekam z niecierpliwością na Skyrima, nie może być zły. Jeszcze tylko 5 dni!

Co do wielkości świata w starszych częściach, to chyba w pierwszej części (Arena) był świat wielkości Anglii, w Daggerfall był już mniejszy chyba. Ale ja się tam nie znam. ;)
Poziom: 16
Sztym dodano: 06.11.2011 21:29 #12
"Daggerfall to gra cRPG rozgrywająca się na największym dotychczas obszarze. Można podróżować po lądzie, którego wielkość dwukrotnie przekracza obszar Wielkiej Brytanii, odkrywać podziemia, zamki, lochy, a nawet zwiedzać alternatywne wymiary. Przejście całego świata z jednego końca na drugi zajęłoby ponad dwa tygodnie czasu rzeczywistego. Świat zamieszkuje 750 tysięcy mieszkańców, z którymi można rozmawiać."
gry-online.pl

:O
Wytłumaczy mi to ktoś? Jak to taki ogromny swiat? Jak ta mapa wygląda, jest chociaż trochę zróżnicowania? :D
Poziom: 16
Tanvage dodano: 06.11.2011 21:30 #13

Cytat:

No i chyba nie powiesz że w Oblivionie każde podziemia nie wyglądały jak ctrl+c ctrl+v.


Oblivion dla mnie był bardzo słaby ;>
Poziom: 12
Squall dodano: 06.11.2011 21:31 #14

Sztym napisał:


Wytłumaczy mi to ktoś? Jak to taki ogromny swiat?

Losowo generowany.
Poziom: 16
Tanvage dodano: 06.11.2011 21:33 #15

Cytat:

*jesteś sam na sam z królem, wpada zabójca, zabija króla i ucieka, wbiega strażnik*
-O nie, król nie żyje!
-To nie ja go zabiłem.
-Jakoś Ci wierzę...


haha, to jest kurwa właśnie debilizm Obliviona xD

Cytat:

Wytłumaczy mi to ktoś? Jak to taki ogromny swiat? Jak ta mapa wygląda, jest chociaż trochę zróżnicowania?

Jak na tamte czasy zróżnicowane ale jak się można domyśleć, wieje nudą :P bo mało do roboty ofc
1 2 3 4   ...   18

Musisz się zalogować, aby dodać odpowiedź.

Ostatnio na forum

Znajdź nas w sieci



X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.